طرز تهیه پیتزا اسفناج با نان ایتالیایی خانگی

0 9

شاید وقتش رسیده که پیتزا را از فهرست غذا‌های پرضرر حذف کنیم. پیتزایی که با سبزیجات سالم و انواع پنیر آماده می‌شود، گرچه بخاطر نان و پنیرش پرکالری است، اما نمی‌توانید منکر فایده‌هایی شوید که مواد سالم و مغذی موجود در آن به بدنتان می‌رساند. در این مطلب، طرز تهیه پیتزا اسفناج با نان خانگی را به شما آموزش می‌دهیم. پیتزایی مناسب برای گیاه‌خواران که کلسیم، پروتئین و آهنی فراوانی را در خود جا داده است.
مواد لازم برای تهیه خمیر

آرد: دو پیمانه
آب: ۱ پیمانه
روغن مایع: یک سوم پیمانه
نمک: نصف قاشق چای‌خوری
شکر: نصف قاشق چای‌خوری
پودر خمیر مایه نان: سه قاشق مرباخوری

طرز تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی

شکر را در یک کاسه بزرگ با آب ولرم مخلوط کنید و پودر خمیر مایه را هم به آن‌ها اضافه کنید. پس از گذشت ۱۰ دقیقه و پف کردن خمیر مایه، آرد را در ظرف دیگری الک کنید و مخلوط آب و خمیر مایه و نمک و روغن را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

خمیر را حسابی با دست ورز دهید تا به دست نچسبد و لطیف و یکدست شود. اگر پس از ورز دادن خمیر همچنان چسبنده بود، به آن کمی آرد اضافه کنید.

روی خمیر را به یک کیسه فریزر بپوشانید و برای ۱ ساعت در دمای اتاق بگذارید تا استراحت کند. حجم خمیر شما بعد از این زمان بیشتر خواهد شد.

بعد از یک ساعت دوباره خمیر را ورز دهید. سپس مقداری از آن را با وردنه صاف کنید. سپس برای ۱۰ دقیقه خمیر را در فر بپزید.

مواد لازم برای روی پیتزا

روغن زیتون: یک قاشق چای‌خوری
سس آلفردو: با این دستور
گوجه فرنگی کوچک: دو عدد
اسفناج تازه: ۱۰ برگ
پنیر پیتزا: یک پیمانه
پنیر موزارلا: نصف پیمانه

طرز تهیه پیتزا اسفناج

روی نانی که با دستور گفته شده تهیه کرده‌اید را با برس روغن زیتون بمالید.

سس آلفردو را روی نان پخش کنید و برگ‌های اسفناج را روی سس بریزید.

گوجه‌ها را باریک برش بزنید و روی نان قرار دهید. سپس پنیر را روی آن‌ها بریزید.

پیتزا را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید و در دقایق پایانی، شعله گریل بالای فر را روشن کنید.

منبع: کتاب کاله

منبع خبر: پارسینه جمع آوری شده : جوان امروز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.